Тези і презентації #ДЕК2018: починати зміни з себе та заохочувати споживачів поважати телеком й медіа-сервіси
На березі Київського моря у селі Глібівка Київської області відбулася ДРУГА МІЖНАРОДНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ДНІ ЕЛЕКТРОННИХ КОМУНІКАЦІЙ» (скорочено – ДЕК). Організатори заходу – Інтернет Асоціація України (ІнАУ), Асоціація правовласників та постачальників контенту (АППК) і Латвійська асоціація електронних комунікацій.
ДЕК у цьому році зібрав близько 350 учасників телекому й медіа, завітали до України і представники США, Китаю, Німеччини і Латвії. Конференція відбулася за підтримки Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку, Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
Повні записи подій на Конференції на офіційному сайті ДЕК http://dek.org.ua/uk/ у розділі «відеоматеріали».
День перший. ПЕРША СЕКЦІЯ
1 червня 2018 року під головуванням Олександра Данченка відбулись виїзні слухання в Комітеті з питань інформатизації та зв’язку на тему: “Законодавче забезпечення галузі ІКТ”, під час яких обговорено актуальні законодавчі питання щодо галузі та її нагальні проблеми.
Учасники слухань розглянули деякі питання набрання чинності Закону України «Про основні засади забезпечення кібербезпеки України», проблеми виконання Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», питання запобігання та протидії крадіжкам і пошкодженню телекомунікаційного обладнання, а також заходи щодо впровадження в Україні цифрового телерадіомовлення. http://komit.rada.gov.ua/news/main_news/73133.html
Про те, чому гальмуються реформи і що саме треба робити, говорили народний депутат України Григорій Шверк; заступник голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Уляна Фещук; голова Правління АППК Наталія Клітна; експерт ІнАУ Олександр Баранов і голова Ради Асоціації «ТЕЛАС» Леонід Ошеров.
Пропозиції «ДЕКівців» увійшли в проект «Рекомендації парламентського Комітету з питань інформатизації та зв’язку», який остаточно був затверджений депутатами на засіданні парламенського Комітету 05.06.2018.
Презентація Леоніда Ошерова, голови Ради Асоціації «ТЕЛАС»
ДРУГА СЕКЦІЯ
Медіа, провайдери і держава: створюємо майбутнє платного телебачення разом. Стратегії, виклики, паритет, можливості й прогнози обговорювали народний депутат України Григорій Шверк, член Нацради з питань телебачення і радіомовлення Валентин Коваль, виконавчий директор «1+1 медіа» Ярослав Пахольчук; генеральний директор компанії Triolan Вадим Сидоренко; директор зі стратегічного розвитку StarLightMedia Федір Гречанінов; генеральний директор ТОВ «Торсат» Денис Васянович; директор мережі «Ланет» Маріан Івасюк; директор ТОВ «ОТТ Україна» Олександр Резунов.
Генеральний директор компанії Triolan Вадим Сидоренко вважає найбільшою проблемою ринку платного ТБ той факт, що постійне підвищення ціни на пакети операторів кабельного телебачення призведе до масового переходу глядачів на безоплатну послугу цифрового ефірного мовлення «Зеонбуд», і з цим невідкладно треба щось робити. На думку фахівця, якщо все це продовжуватиметься й надалі, з моменту середньої ціни на телевізійні пакети операторів від 150 грн, протягом 1-2 років, 80% домогосподарств виберуть «Зеонбуд».
Директор мережі «Ланет» Маріан Івасюк розповідав про досвід компанії щодо технічних способів боротьби з нелегальними cardsharing-сервісами в мережах провайдерів. Він вважає: зменшення привабливості піратських сервісів стимулюватиме користувачів споживати легальні послуги.
Виконавчий директор «1+1 медіа» Ярослав Пахольчук зазначив, що дата початку кодування українських телеканалів на супутнику залежить від дати вимкнення аналогового ефірного телебачення: якщо аналогове ефірне телебачення буде вимкнено 1 липня, кодування на супутнику розпочнеться не восени, а пізніше. http://detector.media/rinok/article/138091/2018-06-01-pochatok-koduvannya-telekanaliv-na-suputniku-zalezhit-vid-dati-vimknennya-analogovogo-tb-pakholchuk/
Директор зі стратегічного розвитку медіа-групи StarLightMedia Федір Гречанінов заявив, що в телеканалів з оператором і провайдером цифрового ефірного телебачення «Зеонбуд» відносини набагато кращі, ніж з оператором аналогового ефірного телебачення – Концерном радіомовлення, радіозв’язку і телебачення. Відтак, медіа-групи виступають проти побудови державного мультиплексу цифрового ТБ. http://detector.media/rinok/article/138095/2018-06-01-fedir-grechaninov-starlightmedia-kontsern-rrt-porivnyano-iz-zeonbudom-tse-yakas-zlodiiska-organizatsiya/
ТРЕТЯ СЕКЦІЯ
Технічна частина конференції – 3-та та 4-та секції пройшли під модеруванням Олександра Федієнко, голови Правління ІнАУ.
Інтернет речей – ІоТ – майбутній драйвер ринку? Обговорення практичних кейсів
Петро Оленич, перший заступник директора департаменту Kiev Smart Citi, надав інформацію про тотальну інформатизацію міської інфраструктури Києва і ті нововведення, які на нас чекають: розумні парковки, безпечне місто, єдина оплата за проїзд за допомогою телефону тощо.
Юрій Каргаполов, генеральний директор Консорціуму «Український центр підтримки номерів і адрес», пояснив фундаментальні принципи роботи мережевих протоколів усередині IoT і підкреслив, що в цій сфері майбутнє – за блокчейном:
«Управління ідентифікацією цифрових об’єктів у мережах наступного покоління і IoT».
Євген Євтушенко, директор з розвитку бізнесу DEPS, виступив з оглядовою доповіддю щодо технології IoT і розповів про світовий досвід використання таких пристроїв:«Internet of Things. Наступний оберт розвитку телекомунікацій».
ЧЕТВЕРТА СЕКЦІЯ. Презентації
Євген Євтушенко, директор з розвитку бізнесу DEPS:
«MakeGlobal. Допомога будівництву за кордоном».
Руслан Тісовський, керівник відділу розвитку продуктів ТОВ «Технології мереж»:
«Війна світів. Ethernet vs E-PON vs G-PON».
Олександр Селюк, керівник відділу продажів ТОВ «Технології мереж»:
«Вперед у майбутнє! Побудова G-PON у багатоквартирних будинках. Практичні кейси».
Дмитро Паладов, директор ТОВ «Технології мереж»:
«Від ядра до абонента. Вихід GCOM на ринок України. Презентація рішень та обладнання».
Germann Geer, директор з продажу компанії ASTRO Strobel GmbH:
«Нові технології від компанії ASTRO Strobel, нові можливості за умови зниження витрат».
ЧЕТВЕРТА СЕКЦІЯ
В обговоренні брали участь: директор з розвитку бізнесу «Mastercard в Україні» Сергій Францішко; комерційний директор iPay.ua Антон Косторніченко; директор мережі «Ланет» Маріан Івасюк і CEO Maximum-Net LLC Вадим Алімов.
Панель було присвячено впровадженню інноваційних технологій платіжних систем для покращення сервісу провайдерів для клієнтів.
П’ЯТА СЕКЦІЯ, презентація
Академія росту. Кращі спікери – цікаво про бізнес у сучасному світі
Майстер-клас Сергія Глущенка, експерта і практика з питань брендинга:
«Саме час створювати бренд. Відрізняйся або помри».
День другий. ШОСТА СЕКЦІЯ
Валерій Удовиченко, зі Служби безпеки України, розповів учасникам конференції про необхідність партнерства держави з приватним сектором із питань
СЬОМА СЕКЦІЯ
Доступ до інфраструктури: що змінилося за рік після прийняття профільного закону?
Олена Осадчих, юрисконсульт ТОВ «ТРК “Галстрім”»,
розповіла про «Правові аспекти доступу операторів телекомунікацій до інфраструктури багатоквартирних будинків».
Анатолій Пятніков, директор ТОВ «IT Телесеть»:
«Доступ до інфраструктури: що змінилося за рік після прийняття профільного закону».
ВОСЬМА СЕКЦІЯ
Огляд перспективного законодавства у сфері телебачення та авторського права у контексті діяльності провайдерів програмної послуги
Оксана Єфімчук, старший юрист юридичної компанії Jurimex, презентувала
Заступник голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Уляна Фещук акцентувала увагу на необхідності ліцензіатів Нацради дотримуватися вимог законодавства у сфері авторського права та суміжних прав і на тому, що прийнятий Парламентом законопроект 7466 упорядкує роботу організацій колективного управління. «Коли закон набере чинності, провайдери програмної послуги будуть укладати угоди з акредитованою ОКУ, але плата ОКУ буде здійснюватиметься тільки за використання об’єктів інтелектуальної власності (окрім програм організацій мовлення) у складі іноземних телепрограм», – підкреслила пані Уляна.
Народний депутат України Григорій Шверк зазначив: положення щодо визначення терміну «кабельна ретрансляція» у законі є результатом важкого компромісу, який став можливим не тільки за його особистої підтримки, але й за підтримки досить великої групи народних обранців – Олени Кондратюк, Марії Іонової, Олександра Данченка – та регулятора.
У дискусії брали участь голова АППК Наталія Клітна, член Правління ІнАУ Костянтин Жакун; директор Українського музичного альянсу Павло Калениченко.
Останній зробив неоднозначну заяву про те, що відтепер (після вступу в дію закону) за кабельну ретрансляцію українських телепрограм оператори сплачуватимуть через ОКУ, а за (телепрограми) іноземних мовників двічі – дистриб’юторам програм і ОКУ.
З таким трактуванням закону не погодилися всі інші учасники цієї панелі, однак більш детальну інформацію і розгорнуту позицію профільних асоціацій буде надано після підписання закону Президентом України та оприлюднення документа, яке очікується найближчим часом.
На питання учасників заходу Павло Калениченко відповів, що, принаймні, УМА готова до конструктивного діалогу із провайдерами.
Підсумком насиченої дискусії стала презентація керівника COSMONOVA|NET Максима Сьомочкіна
«ТВ-платформа COSMONOVA|NET – новий рівень розвитку взаємодії операторів і телеканалів».
Директор COSMONOVA|NET розповів про успішний досвід впровадження системи взаємодії каналів і операторів без кордонів.
ДЕВ’ЯТА СЕКЦІЯ
Успішні кейси ОТТ-телебачення для ISP-провайдерів. Деталі й перспективи партнерства.
Як зробити співпрацю ОТТ-сервісів й ISP-провайдерів успішною, обговорювали Олександр Резунов, ТОВ «ОТТ Україна»; комерційний директор StarLight Digital Микола Фаєнгольд; керівник ТОВ «Телетранс» Андрій Бутченко; представник YOU TV Максим Смілянець; керівник відділу В2В продажів «Диван ТБ» Віталій Петров; представник департаменту дистрибуції та розвитку мережі мовлення «1+1 медіа» Іван Приймаков.
Олександр Резунов, ТОВ «ОТТ Україна», презентував доповідь «Місія здійсненна: як інтернет-провайдеру за гроші продати ТВ-сервіс?», де через піраміду Маслоу спробував пояснити, яким чином слід будувати маркетинг продажу телевізійних сервісів.
Представник YOU TV Максим Смілянець, відзначивши високу конкуренцію на ринку, впевнений, що найближчим часом ОТТ-сервіси вийдуть на зовсім новий рівень. Для успіху ОТТ потрібно якісно продавати його функціонал: кетчап, тайм-шифт, сервіс, інтерфейс, мультиекранність. Пан Смілянець оцінює підхід Megogo до функціоналу як «дуже розумний», але не погоджується із твердженням пана Резунова про те, що саме працює при продажу ОТТ. На його думку, працює не піар, а все ж функціонал, оскільки «ОТТ – це розумний продукт, і просування рекламою там спрацює».
За словами Миколи Фаєнгольда, ОТТ стає прикриттям для піратства в партнерстві з інтернет-провайдерами. «Це проблема №1. ОТТ-сервісам потрібно відповідально ставитися до своїх партнерів, мотивувати їх і вимагати продажів», – акцентує на питанні пан Микола.
ДЕСЯТА СЕКЦІЯ, презентації
Піратство: протидія та відповідальність за порушення прав на об’єкти інтелектуальної власності в мережі Інтернет
Віктор Артющенко, комерційний директор групи компаній Infomir: «Європейський досвід протидії піратству».
Олександр Папуця, партнер Smartsolutions Law Group: «Синергія технологій і права».
Микола Фаєнгольд, комерційний директор StarLight Digital: «Боротьба з піратством».
Павло Миколюк, директор ЮФ «Віндекс»:
«Роль поліції у захисті прав інтелектуальної власності».
В обговоренні брав участь Артем Льозін, керівник «1+1 video» й керівник SUDUM.
Подробиці панелі щодо розвитку ОТТ і піратства читайте на сайті https://mediananny.com/raznoe/2328048/
ОДИНАДЦЯТА СЕКЦІЯ
Академія росту. Кращі спікери – цікаво про бізнес у сучасному світі
Майстер-клас Тетяни Войцеховської,
автора і тренера бізнес-школи «Cash Flow під ключ»:
ДВАНАДЦЯТА СЕКЦІЯ
Академія росту. Idea Breakfast з Іллєю Рейнішем, керівником відділу продажів освітньої платформи LABA + власником OnlyTop
Idea Breakfast «Продажі, маркетинг і упаковка X2».
Конференція відбулась ЗА ПІДТРИМКИ:
- Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку
- Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики
- Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
ГЕНЕРАЛЬНИЙ СПОНСОР ЗАХОДУ:
ТЕХНІЧНИЙ ПАРТНЕР:
ІННОВАЦІЙНИЙ ПАРТНЕР:
ПАРТНЕР
Асоціація «Укртелемережа»
РОЗВАЖАЛЬНИЙ ПАРТНЕР:
СПОНСОРИ:
ІНФОРМАЦІЙНІ ПАРТНЕРИ:
ПАРТНЕРИ:
ТЕХНІЧНИЙ ПАРТНЕР ОНЛАЙН-ТРАНСЛЯЦІЇ:
SMM-партнер:
МУЗИЧНИЙ ПАРТНЕР:
МЕДІА-ПАРТНЕР:
- ПРЯМИЙ КАНАЛ
- NEWSONE
- Регіональний Телеканал «Дитинець»